Tak właśnie wygląda wolność słowa w mediach, o którą walczyliśmy prawie 20 lat - mówi Dżej Dżej, jeden z członków zespołu Big Cyc w wywiadzie dla serwisu muzycznego NetFan.pl.
Przekonaliśmy się, że w obecnych czasach, muza może funkcjonować bez radia. W ciągu tygodnia "Moherowe berety" ściągnęło z sieci 68 tyś. Internautów -- dodaje Dżej Dżej. Obecnie, zgodnie ze statystykami na stronie Big Cyca, piosenkę pobrano ponad 80 tys. razy.
Jak zapowiada Dżej Dżej, silnie polityczna płyta o takim samym tytule jak piosenka - "Moherowe Berety" (1,5 MB lub 4,5 MB lepszej jakości plik) - ma ukazać się na wiosnę przyszłego roku. Póki co, zespół promuje najnowszy krążek kawałkiem opowiadającym o społeczeństwie skupionym wokół Radia Maryja.
Utwór można ściągnąć z internetu za darmo. Piosenka ukazała się także na singlu, który jest rozdawany bezpłatnie.
Internet odgrywał też niemałą rolę w promocji zespołów takich jak Hurt czy nieokiełznany komputerowiec - Patyczak.
Warto wspomnieć, że nie tylko niezależni twórcy promują się w internecie. Oprócz Big Cyca, z sieci za darmo można było pobrać m.in. piosenkę Karramby, która powstała w hołdzie Papieżowi Janowi Pawłowi II.
Procedura upublicznienia i promocji utworu to skomplikowana i długa droga. Jak się okazuje, internet to doskonałe medium aby szybko wypromować piosenki "na czasie".
Źródło: Dziennik Internautów
txt w calosci skopiowany z biletynu PROLINE:
http://www.proline.pl/index.php?id=news&subid=niechciana_moherowa_piosenka_online_1135217003&grupa=news
txt w calosci skopiowany z biletynu PROLINE:
http://www.proline.pl/index.php?id=news&subid=niechciana_moherowa_piosenka_online_1135217003&grupa=news
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz